۱۳۸۹ بهمن ۱۵, جمعه

چراغ 64 - نوجوان - کاوه اهورایی

من کاوه هستم . شروین  از من خواسته برای ستون نوجوان مجله چراغ مطلب بنویسم . مخاطب های من نوجوانان و جوانانی هستن که در داخل ایران زندگی می کنن . قرار شده توی این ستون با مخاطبین این ستون - یعنی شما ها -  یک ارتباط صمیمی و زنده و قشنگ ایجاد کنم . کمکم کنید … باشه ؟
من دانشجو هستم ،  پس یعنی تقریبا من و مخاطبین این ستون - یعنی شماها -  از یک نسل هستیم . برای همین ازتون میخوام با من غریبی نکنین و بیایین با هم حرف بزنیم . الان درست وسط امتحاناتم هستم . شروین هم وقت خوبی برای پیشنهاد کار با چراغ انتخاب کرده ! نه ؟ خوب ، مجبورم این چند سطر رو بنویسم تا این ستون رو از دست ندم . برای این که دوست دارم با شما ها حرف بزنم . خیلی حرف ها با هم خواهیم زد . من خیلی حرف دارم که به شما بگم و میدونم که شما ها هم حرف های زیادی دارید . من برای پنج شماره آینده برنامه ریزی کردم و این برنامه رو الان با شما در میون میذارم تا شما هم در جریان کار قرار بگیرید . اولین موضوعی که بهش خواهم پرداخت ، نوجوان دگرباش و خانواده ست . من با خیلی از دوستان هم سن و سالم که حرف می زنم ، متوجه شده م که با خانواده هاشون خیلی مشکل دارن .
من خودم هم با این موضوع از چند سال پیش درگیر بودم . برای همین ، تصمیم گرفتم این موضوع رو به عنوان اولین موضوع انتخاب کنم . موضوع دوم ، نوجوان دگرباش و اینترنت هست . اینترنت نقش خیلی مهمی در کشف هویت جنسی برای من داشته و در عین حال بعضی تجربیات نامطلوب هم داشته م با اینترنت . در این بخش تمام این موارد رو بررسی خواهیم کرد . موضوع سوم ، نوجوان دگرباش و استقلال هست . من به این نتیجه رسیده م که اگر بخوام توی این مملکت زندگی کنم ، باید تمام تلاشم رو بکنم که مستقل بشم . یعنی درآمد مالی و استقلال مالی برای نسل ما و هم حس های ما خیلی مهمه . نظر شما چیه ؟ موضوع چهارم ، نوجوان دگرباش و مسائل جنسی هست . مهمه نه ؟ درسته که خیلی خجالت می کشیم که در این مورد حرف بزنیم ولی بالاخره باید در این مورد هم اطلاعات داشته باشیم .آخرین موضوعی که به ذهنم رسیده ، نوجوان دگرباش و روانکاو هست . من اطلاع دارم که خیلی از دوستان ، به اصرار خانواده مجبور به مراجعه به روانپزشک یا روانکاو میشن . در این بخش به بررسی علل و عوارض این جلسات روانکاوی خواهیم پرداخت . من تصمیم گرفته م برای همه ی این موضوعات ، با دوستانم مشورت کنم و تجربیات اونها رو هم توی این ستون بیارم . امروز بیشتر از این نمیتونم مطلب بنویسم و برای همین از همه شماها عذرخواهی می کنم  . بچه ها ! با من تماس بگیرید . باشه ؟
موضوعاتی که کاوه برای ستون نوجوان مجله در نظر گرفته ، به ترتیب این ها هستند :
چراغ ۶۵  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  نوجوان دگرباش و خانواده
چراغ ۶۶ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . نوجوان دگرباش و اینترنت
چراغ ۶۷ . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  نوجوان دگرباش و استقلال مالی
چراغ ۶۸ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . نوجوان دگرباش و مسائل جنسی
چراغ ۶۹ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  نوجوان دگرباش و روانکاو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر